معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: متوسط میانگین بارندگی در ایران یک سوم بارندگی دنیاست و با توجه به کمبود آب باید در مقوله‌های بهره‌وری خوب عمل کنیم.

میزان بارندگی در ایران یک سوم میانگین جهانی است به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،علی‌اکبرمهرفرد معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: فعالیت‌های جهادکشاورزی ناشی از تعامل و ارتباط رئیس سازمان و مردم و کارکنان آن است و برقراری رابطه صمیمانه منجر به پیشرفت شده است.

وی با اشاره به بخش کشاورزی و اهمیت آن گفت: در دنیا مصرف غذا در حال توسعه و نیاز به آن رو به گسترش است و برای تولید آن آب و خاک کره زمین کافی نیست و باید چند کره باشد اما امروز رویکرد جهانی از منابع آب و خاک بهره‌وری را بالا می‌برند.

وی بیان کرد: متوسط میانگین بارندگی ما یک سوم بارندگی دنیاست و چون آب کم داریم باید در مقوله‌های بهره‌وری خوب کار کنیم.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهادکشاورزی گفت: اساس کشاورزی ایران بر بهره‌وری استوار است و با کشت نشایی می‌توان سی تا چهل درصد آب صرفه‌جویی شود.

مهرفرد بیان کرد: کردستان سرزمین خوبی است که متوسط بارندگی ۵۰۰ میلی متر دارد و بسیاری از محصولات به صورت دیم انجام می‌شود.

وی گفت: تولید کننده‌های خرد در دنیا مشکل دارند و باید در تعاونی‌هایشان قدم‌هایی را بردارند تا سرمایه ‌گذاری در صنایع تبدیلی و بازارهای داخلی و خارجی انجام دهند.

مهرفرد گفت: از راه های افزایش اشتغال و بالابردن سرانه‌های درآمد فعالیت تشکل‌های حوزه کشاورزی است و این تشکل‌ها باید به حلقه‌های بعد از تولید مانند فراوری و بسته‌بندی ورود کنند.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در پایان از مدیریت خوب و تلاش‌های چهل ماهه رئیس سابق جهادکشاورزی تقدیر کرد.

انتهای پیام/م

تاثیر فعالیت تشکل‌های کشاورزی بر میزان افزایش اشتغال 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.